Dominion: wybór ławy przysięgłych rozpoczyna się w procesie o zniesławienie przeciwko Fox News

(CNN) Wybór ławy przysięgłych rozpocznie się w czwartek w sprawie Dominion Voting Systems o wartości 1,6 miliarda dolarów. Pozew o zniesławienie przeciwko Fox News Prawicowa sieć obaliła teorie spiskowe dotyczące wyborów prezydenckich w 2020 roku.

Około 300 potencjalnych ławników zostało wezwanych do Sądu Najwyższego Delaware i ostatecznie zostanie zredukowanych do panelu 12 sędziów i 12 zastępców. Oczekuje się, że proces o wysoką stawkę, który zwróci uwagę na zaprzeczanie przez Foxa wyborom w 2020 roku i rolę dezinformacji w amerykańskiej polityce, potrwa około sześciu tygodni.

Jurorzy będą bombardowani pytaniami dotyczącymi ich zwyczajów związanych z konsumpcją wiadomości, w tym tego, czy oglądają Fox News. Ale sędzia Eric Davis zawęził zakres pytania – nie chciał, aby ławnicy byli pytani, czy uważają, że wybory w 2020 r. Powstanie 6 stycznia.

Jeśli ława przysięgłych nie zbierze się w czwartek, proces będzie kontynuowany w piątek. Wystąpienia otwierające zaplanowano na poniedziałek.

Sprawa obraca się wokół decyzji Foxa o dopuszczeniu szalonych teorii spiskowych na temat Dominion na fale radiowe po tym, jak Donald Trump przegrał wybory w 2020 roku. Zarzuty postawione przez gości Foxa i zaakceptowane przez niektórych gospodarzy Foxa zostały fałszywie zgłoszone przez Dominion i przez siebie. Oprogramowanie do głosowania Odwrócił miliony głosów od Trumpa, aby ukraść wybory.

Powtarzając te fałszywe twierdzenia, Dominion argumentował, że Fox zaszkodził swojej reputacji jako niezawodnej firmy zajmującej się technologią głosowania. E-maile i SMS-y odkryte podczas procesu pokazują, że kilku gospodarzy Fox, producentów i dyrektorów najwyższego szczebla prywatnie uważało twierdzenia na ich falach radiowych za absurdalne i fałszywe.

Im wyższy słupek, tym wyższa stawka

W ostatnich tygodniach sprawa Dominion, która okazała się skandaliczna, stała się większą przeszkodą. Agencja musi przekonać ławę przysięgłych, że ludzie w Fox działali z „prawdziwą złośliwością” – że wiedzieli, że to, co zostało powiedziane na antenie, było fałszywe, ale mimo to to nadawali, lub że byli lekkomyślnie obojętni na prawdę. wziął odpowiedzialność.

READ  Trzęsienie ziemi w Cianjur: rząd rozpoczyna budowę trzeciego etapu domów relokacyjnych

Sędzia odrzucił już kilka argumentów obrony związanych z Pierwszą Poprawką, które Fox zamierzał podnieść, i jeszcze bardziej ograniczył Foxa w orzeczeniach przedprocesowych w tym tygodniu. Kwalifikujące się zabezpieczenia.

W 11-godzinnym zwrocie sędzia w środę zezwolił Foxowi na wstrzymanie zeznań przed Dominion i powiedział, że zatrudni zewnętrznego prawnika, aby zbadał, czy Fox wprowadził sąd w błąd i celowo zataił dodatkowe materiały od Dominion.

Fox News twierdzi, że nie dyskredytuje Dominion i nadal jest „dumny” z relacji z wyborów w 2020 roku. Prawicowa sieć zaprzeczyła również posiadaniu jakichkolwiek dowodów z Dominium.

„Pozew Dominion to polityczna krucjata mająca na celu uzyskanie nieoczekiwanych korzyści finansowych, ale prawdziwym kosztem będzie utrzymanie praw wynikających z Pierwszej Poprawki” – powiedział rzecznik Foxa w oświadczeniu. „Nawet gdy Dominion popycha nieistotne i niedokładne informacje na pierwsze strony gazet, Fox News jest zaangażowany w ochronę praw wolnej prasy, co ma tragiczne konsekwencje dla Dominion i jego właścicieli private equity oraz całej branży dziennikarskiej”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *