Oświadczenia wstępne w sprawie o zniesławienie Dominium przeciwko Fox opóźnione

WILMINGTON, Delaware, 18 kwietnia (Reuters) – Oświadczenia otwierające ławę przysięgłych złożone z prawników obu stron w pozwie o zniesławienie o wartości 1,6 miliarda dolarów przeciwko Fox Corp (FOXA.O) i Fox News zostały opóźnione we wtorek. Zarzuty oszukańczego oszustwa wyborczego w wyborach w USA w 2020 r., sąd nie ogłosił żadnych podstaw.

Po jednodniowym opóźnieniu zarządzonym w poniedziałek przez sędziego Sądu Najwyższego Delaware Erica Davisa w Wilmington, adwokaci obu stron wybrali 12-osobową ławę przysięgłych do rozpatrzenia sprawy we wtorek. Ale oświadczenia otwierające nie odbyły się zgodnie z planem we wtorek po południu.

Nie podano powodów opóźnienia, ale dwa źródła wcześniej powiedziały Reuterowi, że Fox i Dominion prowadzą rozmowy ugodowe w ostatniej chwili.

Jury zostało wybrane w procesie, aby ustalić, czy jedna z największych firm medialnych na świecie zniesławiła Dominion, rozpowszechniając fałszywe twierdzenia, że ​​jej maszyny do liczenia głosów zostały użyte do manipulowania republikańskim ówczesnym prezydentem Donaldem Trumpem na korzyść demokraty Joe Bidena w tych wyborach.

Wcześniej tego dnia na sali sądowej Davis poprosił prawników po obu stronach o szybkie przejście przez sześciotygodniowy proces.

„Będziemy się tego trzymać. Nie dam ci więcej czasu” – powiedział sędzia.

Davis powiedział przysięgłym, że muszą „walczyć z ludzką naturą” i nie rozmawiać z nikim o sprawie. „To najtrudniejsza rzecz, jaką musisz zrobić podczas procesu” – powiedział sędzia.

Podstawowym pytaniem dla jurorów jest to, czy Fox świadomie rozpowszechniał fałszywe informacje lub ignorował prawdę, standard „rzeczywistej szkody”, który Dominion musi wykazać, aby wygrać sprawę o zniesławienie. Na podstawie wielu wewnętrznych komunikatów Dominion twierdzi, że pracownicy Foxa, od pracowników redakcji aż po Murdocha, wiedzieli, że doniesienia są fałszywe, ale nadal je emitowali z obawy przed utratą widzów na rzecz rywali medialnych po prawej stronie.

READ  Broncos kontra Strzelcy zdobywają punkty, na wynos: Dustin Hopkins kontuzjowany walk-off FG podnosi LA Denver

Dominion pozwał Fox Corp. i Fox News w 2021 roku, twierdząc, że jego działalność została zrujnowana przez fałszywe twierdzenia o fałszerstwach wyborczych, wyemitowane przez wpływową amerykańską telewizję kablową znaną z listy konserwatywnych komentatorów.

Na terenie sądu tłoczyło się około 200 osób. Dziennikarze i członkowie społeczeństwa zaczęli ustawiać się w kolejce przed sądem na kilka godzin przed otwarciem sądu. Protestujący przed budynkiem trzymał tabliczkę z napisem „Fox Convict”.

Akcje Fox Corp spadły o około 0,5% do 33,82 w handlu popołudniowym. Akcje wzrosły w tym roku o około 10%. Fox Corp miał w zeszłym roku roczne przychody w wysokości prawie 14 miliardów dolarów.

Wielkie nazwiska na miejscu dla świadków

Przesłuchanie ma składać się z zeznań dyrektor generalnej Fox Suzanne Scott i 92-letniego potentata medialnego Ruperta Murdocha, który jest prezesem Fox Corp., a także prezenterów na antenie, w tym Tuckera Carlsona, Seana Hannity’ego i Jeanine Brough.

Pierwotnie proces miał rozpocząć się w poniedziałek, ale sędzia przełożył go o jeden dzień, choć nie podano powodu. Fox i Dominion prowadzą w ostatniej chwili rozmowy ugodowe, poinformowały Reuters dwa źródła. Fox i Dominion wciąż mogli załatwić sprawę.

Proces jest postrzegany jako test, czy relacje Foxa przekraczają granicę między etycznym dziennikarstwem a pogonią za rankingami, jak twierdzi Dominion, a Fox zaprzecza. Fox przedstawiał się jako obrońca wolności prasy w przedprocesowym impasie.

Oprócz ryzyka prawnego dla Fox, inna amerykańska firma technologiczna do głosowania, Smartmatic, złożyła własny pozew o zniesławienie w sądzie stanu Nowy Jork, domagając się odszkodowania w wysokości 2,7 miliarda dolarów.

Przed pozwami sądowymi mającymi na celu pociągnięcie dyrektorów do odpowiedzialności za jakikolwiek wyrok lub ugodę, akcjonariusze Fox Corp poszukują dokumentacji firmy, która mogłaby wykazać, czy dyrektorzy i kierownictwo właściwie nadzorowali relacje Fox News z zarzutów oszustwa wyborczego Trumpa, poinformowały Reuters źródła.

READ  Senny kurort przy plaży na wschodnim Bali oferuje turystom szansę na prawdziwy relaks

1,6 miliarda dolarów odszkodowania Fox Dominion jest nierealne i oparte na błędnym modelowaniu ekonomicznym. Raport eksperta zlecony przez Dominion przypisuje utracone kontrakty relacjom Foxa, chociaż znaczna część raportu pozostaje zapieczętowana.

Po zaprzysiężeniu jeden z wybranych zastępców arbitrów krzyknął: „Nie mogę tego zrobić”. Davis zastąpił mężczyznę. Sędzia wyrzuca mężczyznę z sądu za zrobienie zdjęcia.

Dominion w zeszłym tygodniu oskarżyło Foxa o niedopełnienie pewnych obowiązków dowodowych w sprawie. Davis we wtorek wyznaczył niezależnego arbitra, specjalnego mistrza, do zbadania sprawy i złożenia sprawozdania sędziemu do 15 maja.

Reportaż Helen Koster w Wilmington i Jacka Quinna w Nowym Jorku; Montaż autorstwa Willa Dunhama

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *